tisdag, december 08, 2009

Uppackning pågår

Hej igen! Vet inte vart tiden har tagit vägen. Nu är det över en vecka sedan som vi flyttade in och jag tycker inte att det är någon större skillnad. Fast det är det såklart. Flera lådor är uppackade och flera handtag är uppskruvade i köket. Tyvärr har vi beställt fel storlek till tre lådor, så det blir nog att beställa tre nya. Köket är annars det rummet som jag känner att vi kommit längst med. Det är ju naturligt eftersom det där redan fanns färdiga skåp att ställa in sakerna i :) För övrigt har vi exempelvis ingen inredning i klädkamrarna så vi lever i ett stort antal sopsäckar. Eftersom att jag packade kläderna så tror Marcus dessutom att jag vet var alla plagg finns... Det visste jag ju inte innan jag packade ens en gång :)

Köksbordet är nyinköpt från Nice presenter och det passar ju perfekt! Det finns en iläggsskiva också på 40 cm vilken kan komma till användning på julafton när släkten kommer.

Kolla in de fina minispotarna som sitter närmast väggen. De är jag jättenöjd med, de ger en sådan härlig mysbelysning. Den här LED belysningen har vi även i vardagsrummet, som också sitter intill väggen


Så här långt har jag kommit i Melvins rum.. Det är tejpat och klart för målning, men än så länge har det inte hänt så mycket. Det ska målas i två olika turkosa färger, en ren turkos och en som är mer blå. Hoppas det blir fint!

Jo, det största som hänt här är väl egentligen att vi fått värme på övervåningen :) Inte så dumt.. Det var dock lite svårt att ställa in så det har varit JÄTTEVARMT i några dagar. Nu börjar det jämna ut sig till en behaglig nivå :)


Vi är mycket glada över att ha flyttat men mest glad tror jag att den här växten är. Den ser lite tilltufsad ut, men det beror på att den stått inklämd i vårt förra hus och bara väntat på att få sträcka ut tårna.

4 kommentarer:

  1. Vad fint ni får - kan riktigt se julen vid det matsalsbordet! Är jättenyfiken att komma och kika på huset. Hälsa Marcus ! Kram/Ulrika

    SvaraRadera
  2. Gud så fint!!! Förstår att du är överlycklig och bara går runt och fixar hela dagarna ;)
    Kram Jossa

    SvaraRadera
  3. Ser helt underbart ut!! Så härligt att flytta in till jul....Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Köket o badrummet känns kanske som rum som man lätt känner sig klar med.....jag hoppas iaf det för det är de rum jag längtar mest efter. Väldigt fint köksbord!

    SvaraRadera