onsdag, augusti 19, 2009

Tapetfunderingar och kakelinköp

Bild från Cole & son

Jag är verkligen jätteförtjust i den här tapeten. Den är så enkel men ändå uttrycksfull. Det bästa med den tror jag är att den passar in i de flesta miljöer. Vi skulle kunna ha den både i hallen, köket eller arbetsrummet. Med så många alternativ är det nog inte helt uteslutet att den kommer upp på någon vägg. Sambon verkar gilla den också, vilket höjer oddsen.

Ikväll var vi på Bauhaus och köpte parkett, kakel och klinkers. Trodde det skulle gå fort så jag var modig och lämnade Melvin hemma med mormor och morfar. Eftersom han bara är sex veckor och ammar så är han oftast med mig annars vad jag än gör... Det matvraket äter med rätt korta intervaller. Sedan tog det rätt lång tid att få fram alla saker som vi skulle ha med oss så jag blev riktigt nervös på hemvägen. Väl hemma låg han och sov så skönt i mormors knä.

Mycket grejjor fick vi med oss, vi lånade snickarens buss som blev tvärfull, det gick i 40 hemåt.
Insåg att vi valt ganska traditionellt kakel och klinker. Tror att det är rätt bra ändå, man kan göra så mycket förändringar med handdukar och andra attiraljer. På måndag kommer plattsättaren så då kan ni få lite bilder!

3 kommentarer:

  1. Riktigt snygg tapet, den tror jag skulle passa hos er!!!
    Antar att mormor var ganska nöjd när hon fick vara barnvakt ;)
    /Jossa

    SvaraRadera
  2. Åhh..gillar tapeten!! Den är jätte fin!! kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Supersnygg tapet - nästan värd att planka :) Pussa Melvin i pannan från mig. Kram /Ulrika

    SvaraRadera