tisdag, november 17, 2009

Gott och blandat

Hej på er allesamman! Nu har min dator varit lite mupp igen = vit bild, men min kära sambo har fixat den igen:)

Eftersom det har hänt rätt så mycket sista tiden så vill jag visa lite av varje!



Fasadbelysningen är på plats! Det blev 9 lampor, då de ska sitta vid varje dörr plus vid garaget. Jag är mycket nöjd med dem.


Braskaminen är målad, så nu ser man hur den kommer att se ut! Granitplattorna ligger på plats också runtom, men det är så fruktansvärt dammigt så de syns knappt:)


Så här som på bilden ovan ser et ut när man öppnar entrédörren. Det är på väggen rakt fram som Woodstapeten ska sitta. Den har jag höga förväntningar på.
Över väggen ser ni att det hänger ut tre små lampor... Det är för mysbelysningen :)

Här håller Marcus på och mäter ut var spottarna ska sitta i ryggåstaket. Tyvärr tog jag ingen bild på när det var klart, men taket såg ut som en schweizerost! Det är nio stora hål då det ska sitta en lampa i varje med två spottar... Ni får se den snart:)
Lite kuriosa: För er som undrar om Marcus byxor står för sig själva kan jag meddela att det är mycket nära :) Han har bestämt sig för att inte köpa några nya innan huset står klart.


Så här snyggt är det i garaget nu! Rörmokarna jobbar på för fullt för att få igång vår värme. Här ser man värmepannan och varmvattenberedaren.
Annars håller Marcus på att målar på ledig tid och jag försöker packa! Det är så rörigt och stökigt i vårt nuvarande hus. Inte blir det bättre av att munstycket till dammsugaren har försvunnit i det nya huset.. Hur kan den bara försvinna? Har den råkat bli insnickrad någonstans?:)
Hoppas att inte Melvin utvecklar någon dammallergi innan vi flyttar!

2 kommentarer:

  1. Gud så fint det blir, ser fram emot att se slut resultatet !!!
    Kämpa på med packningen ;)

    KRAM Jossa!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det ser helt underbart ut!! Kram Agneta

    SvaraRadera