fredag, november 06, 2009

Barnmöbler

Den här fina byrån från Micki leksaker har jag köpt till Melvins rum. Tycker den är jättehärlig. Byrån finns med turkosa lådor vilket jag tänkt mig från början men med en vit kan man lättare ändra färg i rummet.


Bild från Micki

Nu håller jag på och funderar på vilken matstol vi ska välja till Melvin. Han har blivit stor kille nu som gillar att mumsa på sin gröt, så en matstol vore på sin plats. Helst av allt skulle jag vilja ha en tripp trapp från Stokke. De är både praktiska och snygga. Vill ha en stol där han kommer intill bordet ordentligt. Tyvärr är de lite dyra för oss nybyggare, då det är så mycket nytt man vill ha :) Men snygg är den, och tänk så länge man kan använda den...


Bild från Stokke

3 kommentarer:

  1. Hallå!! Lite tips från en nu van mamma =)
    jag ville också ha en tripp trapp stol från början, men är nu glad att vi inte köpte en. när bygeln sitter på så är den väldigt trång. Det fungerar bra i början men är jätte jobbigt när de blir något större...
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Ahh!
    Agneta, vilken matstol har ni haft?
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Snål Agneta köpte en vanlig billig stol på IKEA =)
    ...i plast... enkelt och bekvämt att torka av... finns nog snyggare lösningar än min =)
    Nu när hon är större och inte är i behov av bygel köpte vi en hög barnstol (svart trästol) på IKEA... den är faktiskt både snygg och praktisk
    Lycka till med inköpet
    kram Agneta

    SvaraRadera