tisdag, september 15, 2009

Isolering

Kommer ni ihåg barnboken där man följde en rött garnnystan för att se vad som fanns bakom nyckelhålet? Den känslan fick jag i måndags när isoleringen till ryggåstaket kom. Jag följde slangen från lastbilen in till huset...

Skönt att det är gjort nu. Det var en av de sakerna som snickarna väntat på för att kunna göra sätta innertaket så nu är det på gång också. Under några veckor kändes det som att det inte fanns så mycket man kunde göra för att man hela tiden väntar på andra hantverkare. Det är mycket som ska klaffa!

Igår var jag inte ut till huset under hela dagen så jag vet inte vad som hänt där. Jag såg visserligen att den utvändiga panelen är klar nu. Nu längtar jag efter att byggställningen tas ned så man får se ordentligt hur huset ser ut! Den ska stå kvar över helgen iaf så att vi (läs Marcus) hinner måla det sista.

Igår fick vi brev från stadsbyggnad om att vår granne ska bygga tre nya hus. Vad roligt! Det kommer att bli bra. Nu är den anonyma tiden för det här området borta! En del kommer nog att tycka det är tråkigt, de som flyttade hit för länge sedan, men jag ser bara fördelar. Kanske vi äntligen kan få en buss?

2 kommentarer:

  1. Det där med nya grannar är en komplicerad diskusion när man bor på landet och bonden börjar stycka av tomterna. Hoppas att ni blir nöjda i erat område.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Det kan ju vara jättekänsligt. Speciellt om man flyttat till landet för att inte få så mycket grannar nära inpå...Här tror jag inte att det kommer att göra sådan stor skillnad eftersom det ligger hus runtom.

    SvaraRadera