måndag, augusti 10, 2009

Övervåningen

Jag har gjort det igen... nu har jag inte talat om vad som hände förra veckan på byggfronten :) Det mest synliga i huset är att alla väggarna kommit upp på övervåningen. Nu ser man på riktigt hur rummen ser ut. Jag är jättenöjd med resultatet. Vi fick lite huvudbry när vi fick se hur vårt sovrum såg ut. På den väggen där det känns mest naturligt att ställa sängen så sitter fönstret mycket lägre än vad vi trodde, så sänggaveln skulle skymma fönstret. Som tur är så har ett rum flera väggar så vi får lösa det på ett annat sätt. Jag hade tänkt att ha en fondvägg i råspont i sovrummet, det tycker jag är snyggt. Kan tänka mig en annan panel också om nu råspont kan gå isär mycket.


Så här ser vårt allrum ut på övervåningen!

Förra veckan var snickarna här tre dagar. Så nu är vi uppe i 26 arbetsdagar, om jag räknat rätt.
Den här veckan är de inte här för att vi ska ha tid att komma ikapp med elen. Tanken är att vi ska dra alla slangar och diverse för att snickarna ska göra klart väggarna med gips nästa vecka. Sedan är det egentligen inte så mycket kvar i huset :)

Jag börjar drömma om hur vi ska inreda allrummet. Det ska bli så roligt!!!

1 kommentar:

  1. följer med spänning!! jag vill se mer kort!! Kram Agneta

    SvaraRadera