onsdag, augusti 05, 2009

Köksbänksfunderingar

Vi är ju inte helt klara med vilken bänkskiva vi ska ha i köket, som jag även skrivit om i tidigare inlägg, kök. Är fortfarande sugen på stenskiva men det faller utanför vår budget. Nu har Marcus tagit upp idén med betongskiva vilket jag gillar. Det var ett av mina alternativ från början, men jag trodde att det förslaget gick helt bort från min sambos sida. Tydligen inte... Så nu ska jag kolla upp lite igen hur det går till om man vill gjuta den själv. Hittade film från Äntligen hemma där de visar hur man kan göra. Det verkar inte så svårt bara man är noggrann. Det ser ju alltid enkelt ut när någon som kan det gör det :)





Om det inte blir betong så blir det någon skiva i laminat. jag vill inte ha en skiva som liknar ett annat material som sten eller trä, då vill jag hellre ha något helt annat mönster, som exempelvis det fina mönstret Virrvarr av Sigvard Bernadotte. Om ni vill kan ni kolla på den här.

1 kommentar:

  1. jätte fint!! ...men...det brukar vara svårare än det ser ut.... det är som när jag ska pyssla ihop mina fina julkort...det brukar sluta med lite svordomar och ett besök i affären för att köpa färdiga...hihi
    Kram Agneta

    SvaraRadera