tisdag, april 14, 2009

Kök


Det var rätt länge sedan som vi var och planerade kök, men det känns bra att beslutet har fått mogna. Det är luckorna ovan som vi valt, de heter Studio och kommer från Ballingslöv. Jag tycker det är jättefint med den liggande panelen på bilden. Tyvärr kan vi inte ha bänkskiva i trä eftersom jag blöter ner så fruktansvärt när jag är i köket. Tycker annars att trä ger en varm och härlig känsla.

När vi åkte till köksplaneraren så fantiserade jag om ett lantligt kök men av någon underlig anledning åkte vi därifrån med skisser på ett mer modernt kök! Det var nog första uppvaknandet om att det fanns två viljor i familjen. Senare såg jag bilden ovan som jag sparat någongång tidigare som inspiration. Det köket tror jag speglar en bra mix av både min och sambons tycke och smak. Nu är bara frågan, ska vi ha dörrhandtagen på bilden eller några av mer lantlig karaktär, som knoppar? Vad tycker ni?

1 kommentar: