onsdag, juni 24, 2009

Sommar

Jag har semester! Det är helt underbart. Tyvärr kan jag inte njuta av det underbara vädret som jag antagligen hade gjort om jag inte befunnit mig i detta tillstånd:) Men det är likväl härligt att få vara hemma och bara mysa runt. Just nu sitter jag och tittar på snickarna som inte heller verkar helt nöjda med solen. Det är antagligen stekhett där uppe på taket. När taket är lagt får de ju ändå lite naturlig skugga.


De har många bra ideér våra snickare. En dag när de höll på uppe på övervåningen upptäckte de att det var fin utsikt där uppifrån och att vi borde fundera på en balkong där vi kunde sitta i kvällsolen och dricka vin. De argumenten kunde inte jag motstå.. det var bara att planera in en dörr istället för ett fönster. Vi hade ändå pratat om att bygga en veranda där under, så balkongen skulle bli ett naturligt tak för verandan. Vilka fördelar det finns med lösvirke!

2 kommentarer:

  1. Åh vad trevligt med en balle... ;) Det ser vi framemot att få sitta där och mysa. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Va fort det går!!! Och vad fint det blir!! Vi tar nog med oss lite lunch och kommer till dig i augusti!!! (Det är väldigt tyst och tomt utan dig på kontoret kan jag säga...) Förskte ringa dig idag, men du har nog fullt upp med annat!!! KRAM KRAM Jenny

    SvaraRadera