torsdag, oktober 29, 2009

Profilbilder

Tänkte visa huset ur en ny vinkel :) Jag har ju helt glömt bort att visa hur balkongerna börjar byggas upp. De här bilderna är från förra veckan, för den här veckan har vi inga snickare hos oss.

På framsidan är den nästan klar, det ska bara sättas upp ett staket. På baksidan däremot är det lite mer fix. Det ska brännas lite för att det inte ska släppa in vatten bland annat. Den balkongen blir annars helt ljuvlig. Den är det utgång till från allrummet på övervåningen och har en härlig utsikt. Den blir större än vad jag först trodde vilket blir jättebra, då är det mer naturligt att bygga en inglasad veranda under den. Annars tyckte jag att det var en av nackdelarna, om man kan kalla det så, med husmodellen, att det inte fanns en naturlig plats för en inglasad veranda.




Med bilden här nedan vill jag visa vad fint det blev när vi fick bort allt skräp. Dessutom håller B på här och rakar ut lite på tomten, vilket också gör att det ser lite renare ut. På mitten av bilden står en doftschersmin som jag vill spara, men jag vet inte vart den ska sitta ännu. I somras var första gången på tre år som jag lade märke till den vilket jag tyckte var lite märkligt... Det visade sig att Marcus klippt ner den till marken tidigare, så det är klart att det tog några år innan den blommade. Förhoppningsvis går den att flytta, det är ju inget roligt att bara ha nyplanterde buskar, det tar sådan tid innan de kommer upp!

1 kommentar:

  1. vilket underbart hus ni kommer att få!! När ska ni flytta in?? Kram Agneta

    SvaraRadera