lördag, juli 18, 2009

Uppdatering

Dag 18

I torsdags åkte snickarna hem vid lunch igen men Marcus jobbade vidare med målningen. Det är bara att passa på när vi har byggställningen. Det är mycket smidigare än att behöva vingla på stegar. När vi målade om vårt nuvarande hus hängde min kära sambo i knävecken på stegen en dag. Tur att jag inte såg.

Idag har Marcus och hans pappa varit till återvinningen 4-5 vändor med skräp från byggplatsen. Jag har passat på att mysa lite med Melvin under eftermiddagen. Härligt!

Kollade precis vädret, det ser inte bådande ut, verkar bli mycket mulet och regn. Blir att arbeta invändigt i huset nästa vecka. På måndag måste vi verkligen beställa kök, tror att det skulle ta sex veckor innan leverans så det börjar bli dags. Vi har bestämt att avvakta med köksön och bo in oss lite innan vi tar beslut om vi ska ha en eller inte. Jag är lite orolig att det kommer att upplevas trångt samtidigt som jag verkligen vill ha en. Svårt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar