torsdag, juli 16, 2009

Fullt hus


Dag 15, 16 och 17

Nu händer det mycket! I tisdags var det vid ett tillfälle elva man här samtidigt, snickare, garageportsnubbar, elektriker och så svärfar. Då går det undan :) Garageporten var verkligen jättefin, tyvärr kom jag inte åt att fota den, med jag visar en bild på den vid ett senare tillfälle. Marcus hade styrt upp också så att det var fina spröjs på porten som matchade fönstren på huset. Fint!

Nu har vi påbörjat målningen också. Färgen vi valde till sist blev 0500 -N, men då måste tilläggas att vi först nästan hade bestämt oss helt för 0502-Y, då det är samma färg som på fönster och dörrar. För att bli helt säkra tog vi en tur runt i nybyggda områden i stan och tittade på vita hus (verkar vara en populär färg på hus just nu), och insåg att det skulle bli för stor skillnad mot garageporten som är mer vit än gul. Nu känns det som rätt beslut :)

Rummen har börjat ta form i huset. Det är häftigt att se hur det kommer att se ut! Igår insåg jag att jag inte var höggravid längre utan kunda klättra upp på övervåningen! Där sitter det inga väggar ännu men det är reglat så man ser hur rummen kommer att vara. Tyvärr glömde jag kameran.. får se om jag vågar mig upp snart igen.

1 kommentar:

  1. Jäklar vad fint det blir, ni kan ju nästan snart flytta in ;) / Jossa

    SvaraRadera