tisdag, april 21, 2009

Avgränsning

Hittills har vi varit bortskämda med att ha en stor tomt för oss själva, men nu när vi bygger nytt så kommer vi att behöva dela. Jag gissar på att det är cirka 30 meter som avgränsar de två tomterna där man vill ha avskildhet. En häck är vi säkra på att vi vill ha (även om Avenboken möjligen får stryka på foten till förmån för Oxel, mer om det en annan gång) men den behöver kompletteras med något som inte kräver en tillväxtperiod på ett par år. Från början tänkte vi plank, men nu känns det som att det blir för instängt. Dessutom är det viktigt enligt Stadsbyggnadskontoret att vi "bevarar lummigheten" i området. Undrar om hon känner till att vi tagit ner cirka 57 tallar och granar? Kanske kan man bygga ett plank en bit och dela av den med en spalje eller liknande för att få den att se luftigare ut?

Nere vid vägen har jag en bild av ett vitmålat staket med en frivuxen blommande häck bakom. Min idé är att plantera Doftschersmin och vita rosor omvartannat. Föreställ er att välkomnas av den doften när man kommer hem!


Blev jätteglad när jag hittade en ritning på ett krysstaket! Nu behöver jag inte försöka att med ord beskriva hur jag vill att det ska se ut. Förhoppningsvis uppskattar sambon det lika mycket som jag... Det brukar bli han som bygger:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar