torsdag, september 30, 2010

Krokus

Inga laddare i sikte. Nu har jag även mailat hotellet på Rhodos för att höra om vi lämnat dem där... Låter lite långsökt, men vi får se.


Igår hann jag med lite trädgårdsfix. Fick äntligen ner krokuslökarna i jorden. Hoppas att de inte hunnit torkat och att de kommer upp fint. 75 lökar satte jag, låter mycket, men de kommer nog knappt synas. Kommer inte ihåg vilken sort jag köpte, men vita var de och såg ut som på den här bilden!

Bild lånad från nätet


Jag tycker att blommor som blommar på våren är det härligaste, då går jag runt på tomten och kollar om det vill knoppa någonstans. Härligt!


Hösten har precis börjat och här drömmer jag om våren...


Kram


3 kommentarer:

  1. Nej vad jobbigt. Hade inte klarat mig längre utan att kunna använda kameran. Har lite tur med att jag kan använda vanliga batterier också men ändå. Utan kamera är det inte skojigt.

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att planera för våren. Visst känns det långt bort men de första vårtecknen går inte av för hackor, det vill man ju inte gå miste om:)

    Hoppas laddaren kommer till rätta snart!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  3. När jag längtar efter Melvin brukar jag titta på din blogg. Idag känns det lite tråkigt nu när snön har kommit igen. Tidigare i veckan upptäckte jag att mina lökar vid husväggen kommit. Nu undrar man hur det blir med dom. Har också hela tvättstugan full med penseer. I slutet på denna vecka skall det bli varmare. Hoppas att Melvin snart kan komma ut i sin sandlåda.

    Kram Barbro

    18 MARS 2011

    SvaraRadera