torsdag, september 23, 2010

Hej igen!

Hemskt ledsen att ni inte hört något från mig på länge. Jag har helt enkelt inte haft någon lust att skriva. Nu känner jag dock att det börjar klia i skrivfingrarna :)

Idag åker Mårbacka-pelargonerna på vinterförvaring i garaget. Förra vintern hade vi ju rätt varmt därinne men i år ska vi nog försöka få ner värmen lite. Då blir det finfint för blommorna. Fast de övervintrade jättefint förra vintern och har blommat massor hela sommaren. Vårt burspåk i sydväst läge är ju precis vad de vill ha. Pelargoner överlever ju hos mig eftersom de tål att torka ut...

Satt och läste Sköna hem under lunchen, och blev inspirerad av Victoria Skoglunds vackra hem! Jag är svag för betongbänken i badrummet som får sällskap av de skira blommorna och den romatiska inredningen. Mycket fint!





Bild från Sköna hem


Bild från Sköna hem

Lite avundsjuk är jag på hennes stora Myrten, min lyckades inte överleva. Howardsoffan eller den fina lampan från Zandvoort skulle jag inte heller tacka nej till!

Kram
Sus

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Känner igen det där att blommor som klarar att torka ut trivs...:)
    Bilderna är jättefina. Ibland är det trevligt att sitta och bläddra i en tidning och bara njuta, och ibland få en och annan idé.
    Trevlig helg!
    Veronica

    SvaraRadera
  2. Vi är nog flera som uppskattar den sorten :)!

    Ha en härlig helg!
    Susanne

    SvaraRadera