torsdag, januari 07, 2010

Melvin är nu officiellt välkomnad

Vår goa kille har blivit sex månader. Det är helt galet vad fort tiden går!
Igår hade vi en Välkomstfest för honom. Vi tänkte att det var en bra ide att ha det här hemma.... så det hade vi :) Fullt hus var det, även om det var flera som avbokat på grund av sjukdom.
Vi höll en liten kort "ceremoni" där vi berättade hur vi valt hans namn samt läste ett brev till fadder Linn. Sedan läste hon en dikt som vi bett henne framföra för Melvins räkning:

Barnets önskan av Stina Norén

Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.
Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!

Tyvärr glömde jag bort att fotografera:) Jättesynd! Förhoppningsvis finns det någon annan som tagit bilder som vill dela med sig?!

Tack så jättemycket för en härlig eftermiddag och alla fina presenter!

2 kommentarer:

  1. åhhh....stora killen!! vi som inte ens har sett honom live än =(
    Kram på er!!! / vi på ön

    SvaraRadera
  2. Det är ju skamligt.... Se till att bli klar med det där barnafödandet så kommer vi och hälsa på er på ön :)
    Kram

    SvaraRadera